Czekolada a rak piersi
Badania naukowców z USA wykazały, że składnik czekolady może mieć znaczenie w leczeniu raka piersi. Składnik kakao i czekolady hamuje powielanie się komórek raka piersi w laboratorium. Odkrycie to może w przyszłości zaowocować nowymi sposobami leczenia raka piersi, pozbawionymi toksyczności aktualnie stosowanych metod.
Naukowcy zaznaczają też, że nie oznacza to, że jedząc czekoladę możemy zredukować ryzyko rozwoju raka czy wyleczyć istniejący nowotwór.
Czekolada jest robiona z ziaren kakaowych i jak wiele innych pokarmów pochodzenia roślinnego zawiera liczne związki o działaniu przeciwutleniaczy – tzw. flawonoidów roślinnych. Związki te neutralizują wolne rodniki – nietrwałe cząsteczki podejrzewane o udział w rozwoju nowotworów złośliwych, choroby serca i w procesach starzenia.
Główną grupą czekoladowych flawonoidów są procyjanidyny, a najsilniejsze działanie ma tzw. pentamer.
Zespół z Uniwersytetu Georgetown w Waszyngtonie testował oczyszczony pentamer na komórkach raka piersi hodowanych w laboratorium.
Testowany związek bardzo silnie obniżał aktywność kilku białek, które decydują o wzroście komórek zmienionych nowotworowo. Dzięki temu pod wpływem pentameru komórki raka piersi przestawały się dzielić.
szukano:
Related posts:
- Rak piersi mogą powodować antyperspiranty Podstawowy składnik antyperspirantów może mieć związek z rakiem piersi. Tak wykazał badania naukowców....
- Piersi pięćdziesięciolatek Prawdopodobnie teraz Twój organizm produkuje mniej estrogenów i progesteronu. Kiedy produkcja tych hormonów ustaje razem z zakończeniem owulacji tkanka gruczołowa sutków zaczyna ulegać zanikowi i kurczeniu....
- Rak piersi a implanty silikonowe Naukowcy z US National Cancer Institute przebadali 13,5 tys. kobiet, które poddały się wszczepieniu implantów silikonowych ze względów kosmetycznych. Okazało się, że zabieg ten nie niesie ze sobą zagrożenia rozwoju większości znanych raków....
- Piersi czterdziestolatek Po 40-tym roku życia część tkanki gruczołowej zaczyna być stopniowo zastępowana przez tłuszcz i piersi tracą jędrność. Jak można temu zapobiec i czy w ogóle można? Możemy wykonywać ćwiczenia wzmacniające mięśnie piersiowe opisane poniżej oraz przez utrzymywanie prawidłowej wagi ciała....
- Piersi nastolatek Już od najwcześniejszych latach trzeba pamiętać o zagrożeniu nowotworem. Raport opublikowany w International Journal of Immunotherapy donosi, że spożywanie dużych ilości jogurtu w młodym wieku redukuje ryzyko wystąpienia raka o ponad połowę....











































